Każdy telemarketer zatrudniony w celu pozyskiwania nowych klientów i zwiększania sprzedaży firmy posiada określony zakres obowiązków zawodowych, które są uniwersalne dla wszystkich przedstawicieli tego zawodu, telemarketer Tarnów. Nie ważne w jakiej branży dany telemarketer się obraca, do jego zadań należały będą następujące obowiązki:
Tworzenie bazy telefonicznej klientów z uwzględnieniem cech adresata.
- Zbieranie informacji o produkcie, usłudze oferowanej przez firmę, w imieniu której telemarketer telefonuje do potencjalnego klienta.
- Przekazywanie klientowi telefonicznie informacji o produkcie bądź usłudze firmy, którą telemarketer reprezentuje.
- Umawianie klienta z agentem oferującym określony produkt albo usługę.
- Identyfikowanie potrzeb klienta i wyboru oferty.
- Współpraca z działem marketingu firmy w zakresie dostarczania list potencjalnych klientów z ich nazwiskami i kontaktami (adres, telefon, fax, e-mail itp.), jak również przekazywanie informacji na temat reakcji klientów na ofertę oraz powtarzających się problemów.
- Współpraca z agentami bądź sprzedawcami firmy w sprawach dotyczących określania wartości albo cech oferowanego produktu lub usługi.
- Rozwiązywanie problemów klienta (tzw. help desk).
- Sprzedaż produktów bądź usług.