Każdy telemarketer Kędzierzyn-Koźle, który w swoim zawodzie przepracował więcej niż tydzień już po tak krótkim czasie pracy będzie w stanie powiedzieć jakie są najważniejsze, jego zdaniem, wady i zalety telemarketingu. Nie istnieje idealna metoda kontaktu z klientem i sprzedaży produktów oferowanych przez firmę, dlatego telemarketing posiada zarówno kilka wad, jak i kilka zalet.

43Analizując telemarketing należy pamiętać, że pozwala ona na nawiązanie kontaktu z dużą liczba potencjalnych klientów w stosunkowo krótkim czasie. Jest to oczywiście jego zaletą, podobnie jak to, że dzięki telemarketingowi sprzedawcy są w stanie zbierać opinie na temat danych produktów i usług. Informacje te są niezwykle cenne w momencie przygotowywania nowej strategii lub poszerzenia oferty. Telemarketing stanowi również znakomity sposób na utrzymanie stałego kontaktu z klientem, co wpływa na wzrost jego lojalności. Co więcej, ta forma sprzedaży pozwala na spore oszczędności czasu i kosztów, a rozmowa telefoniczna wymusza koncentrację konsumenta na przekazie, co zdecydowanie działa na korzyść firmy.

Z drugiej strony, do największych wad telemarketingu należy brak możliwości prowadzenia negocjacji i  błędny wybór momentu telefonowania, co może skutecznie zniechęcić klienta do wysłuchania tego, co telemarketer ma do powiedzenia. Kolejną wadą jest to, że nie wszystkie usługi i produkty mogą być sprzedane za pomocą telefonu, co znacznie ogranicza zasięg działania telemarketingu. Telemarketing uniemożliwia również wykorzystanie mowy ciała podczas przekazywania informacji, wymusza ciągłe mówienie oraz ułatwia udzielanie odpowiedzi odmownej przez klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *