Trzy kluczowe elementy w pracy Telemarketera
Świadoma intonacja głosem oraz użycie odpowiedniego słownictwa, ma bezpośredni wpływ na cały przebieg oraz końcowy rezultat rozmowy telefonicznej. Głos jest podstawowym narzędziem pracy w telemarketingu i nie należy lekceważyć jego potencjału. Odpowiednia modulacja tonu i tempo mówienia może zastąpić nie jeden gest, czy mimikę wykorzystywaną w rozmowie bezpośredniej. Na co warto zwrócić uwagę? W jaki sposób wykorzystać siłę i tempo mówienia? Poniżej przedstawiam trzy kluczowe elementy głosu, które warto wykorzystywać w pracy telemarketera.
1)Siła głosu. W zależności od tego co chcemy przekazać, używajmy różnej siły głosu. W celu objaśnienia czegoś – mówmy nieco ciszej i spokojniej. W momencie kiedy chcemy przekonać rozmówcę do swoich argumentów, warto jest mówić głośniejszym tonem, ale oczywiście bez zbytniej przesady.
2)Tempo mówienia. Złota zasada brzmi: dostosuj tempo mówienia do swojego rozmówcy. Tak naprawdę, w dużej mierze, tempo mówienia dostosowujemy do rozmówcy nieświadomie. Do kogoś kto sam mówi powoli, mówmy wolniej. Do kogoś, kto sam mówi szybko, mówmy szybciej. W przeciwnym razie, zarówno pierwszy, jak i drugi rozmówca może nas dobrze nie zrozumieć, albo nasze słowa mogą dla niego być zbyt nużące.
3)Ton głosu. W momencie przedstawiania oferty, warto mówić nieco podwyższonym tonem, świadczy to o naszej ekscytacji i wzbudza zainteresowanie klienta. Pokonując jego obiekcje, warto obniżyć ton głosu, ponieważ niski ton świadczy o pewności siebie i wzbudza zaufanie.