Telemarketer – co powinien widzieć, by zarabiać więcej?

Telemarketing to jedna z najpowszechniejszych form zatrudnienia. Elastyczny grafik i możliwość uzyskania całkiem wysokich zarobków przyciągają rzesze chętnych do pracy. Jednak właśnie – słowo klucz to „możliwość”.

Pensje telemarketerów nie są stałe,  bowiem w zdecydowanej części składają się z prowizji sprzedażowych. Co to oznacza? Mówiąc najprościej: im więcej sprzedasz, tym więcej zarobisz. Od każdej sprzedanej oferty i pozyskanego klienta naliczane są prowizje – mogą być jednorazowe lub stałe, w zależności od miejsca zatrudnienia. Umiejętności sprzedażowe przekładają się w związku z tym na stan portfela i warto o nie zadbać.

Z myślą o pracownikach call center powstało już wiele podręczników, a także kursów stacjonarnych i platformowych. O czym należy pamiętać? Przede wszystkim, utarte szlaki bywają zgubne. Warto poznawać nowe techniki sprzedaży i zmieniać je od czasu do czasu, bo popadnięcie w rutynę i mechaniczne powtarzanie wyuczonych na pamięć formułek nigdy nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Po drugie, pytania. Pytania pozwalają nie tylko prawidłowo zdiagnozować potrzeby klientów i indywidualnie dostosować do nich ofertę, ale również są dla klienta dowodem na nasze zainteresowanie jego sprawą. Istotne, żeby zachęcić klienta do rozmowy i nie prowadzić monologu, a także by formułować zdania w taki sposób, by nasz rozmówca nie miał możliwości zaprzeczenia. Zostawianie furtki, pozwalającej na użycie słowa „nie”, to szybka droga do zakończenia rozmowy.

A na koniec, pamiętajmy o empatii i tzw. „ciepłym kontakcie”. Klient musi czuć, że po drugiej stronie też siedzi człowiek z krwi i kości, a nie maszynka do powtarzania skryptu.

Napisz komentarz