Szkolenie niezbędnym elementem pracy telemarketera

Praca telemarketera przez wiele osób postrzegana jest jako łatwe, niewymagające „siedzenie na słuchawce”. Często utożsamiana jest z pracą ludzi młodych, gdyż z powodzeniem można ją łączyć z innymi zajęciami np. uczelnią. W rzeczywistości praca w telemarketingu jest równie wymagająca jak sprzedaż bezpośrednia. Pracodawcy w call center mają świadomość, że to od wyszkolenia swoich pracowników zależy wizerunek ich marki oraz efektywność działań telemarketerów.

Telemarketera powinna cechować kreatywność. Powinien doskonale znać techniki sprzedaży, perfekcyjnie operować językiem korzyści i bezbłędnie wypowiadać się. Każdy nowo zatrudniony telemarketer swoją pracę rozpoczyna od szkolenia z podstaw branży. Szkolenia to nieodzowny punk pracy telemarketera. Pozwala  m.in. na zwiększenie wydajności i efektywności pracownika. Najczęstszą formą pierwszych szkoleń są warsztaty. Koncentrują się one na odgrywaniu kontrolowanych rozmów telefonicznych i scenek oraz analizie przygotowanych skryptów. Pierwsze szkolenia koncentrują się głównie na podejściu i nastawieniu pracownika do klienta. Jest to klucz do sukcesu w tej branży. Na początku omawiane są także zagadnienia związaniem z wykorzystaniem intonacji i głosu w trakcie rozmowy. Ważnym aspektem są także kwestie dopasowania formuły rozmowy adekwatnie do rozmówcy, jego wieku, płci, wykształcenia czy pozycji zawodowej. Szkolenia w późniejszych etapach pracy koncentrują się głównie na sposobach podniesienia wydajności pracownika. Poruszane zagadnienia to głównie wykorzystanie języka korzyści i technik w pracy telemarketera.

One Comment

  • Avatar dla Franczeska

    Franczeska

    Szkolić się zawsze warto

Napisz komentarz