Świadoma intonacja głosem kluczem do sukcesu w telemarketingu

 

Odpowiednie modulowanie głosu ma przeważający wpływ na przebieg oraz wynik rozmowy telefonicznej. Warto poznać tajniki intonacji głosem, gdyż są one bezsprzecznie kluczem do sukcesu w pracy telemarketera.

Wiarygodność mówionego tekstu. Klient słyszy go od Ciebie po raz pierwszy
Praca telemarketera może nużyć. Ten sam skrypt powtarzany wielokrotnie nawet nieświadomie zaczyna być wypowiadany machinalnie, niemal bezwiednie. By zyskać zainteresowanie klienta wypowiadane słowa muszą brzmieć świeżo, oryginalnie ponieważ potencjalny klient słyszy je faktycznie pierwszy raz.

Traktuj klienta jak najlepszego przyjaciela
W tym aspekcie najważniejsze jest Twoje nastawienie. Podejdź do rozmowy telefonicznej jak do spotkania z przyjacielem, któremu przekazujesz fascynującą dla ciebie wiadomość. Niech Twój głos odzwierciedla jak ważną informację przekazujesz. Bądź szczery i zaangażowany w to co mówisz. Osoba po drugiej stronie słuchawki na pewno doceni, że dzielisz się z nią czymś ważnym.

Wsłuchaj się w klienta
Ton Twojego głosu niech pokazuje zaangażowanie. Bądź wyczekujący, uważnie słuchaj swojego rozmówcy. Staraj się reagować na jego emocje, powtarzaj to co mówi klient. Daj odczuć, że rozmówca jest dla Ciebie ważny.

Jak ważny jest tembr, szybkość i intonacja głosu telemarketera świadczy fakt, że głos jest jedyną namacalną cechą, identyfikacji sprzedającego przez klienta. Pamiętaj, że głos spaja całą ofertę i to on jest narzędziem sprzedaży.

2 komentarze

  • Avatar dla Ania

    Ania

    To prawda, że głos jest najważniejszy w telemarketingu. To od niego zależy, czy w ogóle klient będzie chciał nas słuchać. Im bardziej ktoś ma „radiowy głos” tym lepiej mu idzie w sprzedaży przez telefon 😉

    • Avatar dla Tadmin

      Tadmin

      To prawda, choć ważne są też inne aspekty 🙂

Napisz komentarz