Spychologia w pracy. Jak sobie z nią poradzić?
Spychologia może znacznie utrudnić życie zawodowe. Na czym polega? Jest to sytuacja, w której zadania są zrzucane na inną osobę. Jeżeli ktoś wiecznie miga się od pracy, używa przy tym różnorodnych wymówek, to masz do czynienia właśnie ze spychologią.
Jako e-telemarketer również możesz być ofiarą spychologii. W szczególności dotyczy to nowych pracowników, którzy są narażani na obarczanie obowiązkami przez starszych kolegów. Na szczęście są sposoby na to, żeby uporać się z tym problemem.
Jak radzić sobie ze spychologią?
Przede wszystkim nie bój się konfrontacji z osobą, która stosuje spychologię. Nawet, jeżeli jesteś nowym pracownikiem, nie pozwól obarczać się zadaniami, które nie należą do Twoich kompetencji. Porozmawiaj otwarcie ze swoim zespołem, powiedz, że nie będziesz wykonywać pracy za swoich firmowych kolegów i jasno ustal granice. To powinno przynieść zamierzony efekt, ponieważ jeżeli będziesz się temu poddawać, niestety sytuacja będzie coraz to gorsza.
W trakcie takiej rozmowy bądź oczywiście spokojny, kulturalny oraz zrównoważony. Tylko rozmowa na odpowiednim poziomie przyniesie zamierzone efekty. A jeżeli tak się nie stanie, po prostu porozmawiaj na ten temat ze swoim przełożonym. Na pewno będzie on za równym podziałem obowiązków pomiędzy poszczególnymi pracownikami.