Paca w call center = stres

Telemarketerem może zostać każdy. Wystarczy ukończenie 18 roku życia oraz średnie wykształcenie. Konieczna jest także umiejętność sprawnego posługiwanie się komputerem. Najczęściej niezbędna jest znajomość środowiska Windows i Office. Praca telemarketera polega na jednoczesnym przeprowadzaniu rozmowy telefonicznej połączonej z obsługą komputera. Ze względu na specyfikę i warunki pracy telemarketerzy muszą posiadać określone predyspozycje zawodowe związane ze stresem.

Kluczowym w tym zawodzie jest duża odporność. W call center panuje przytłaczająca presja czasu. Telemarketer wykonuje dziesiątki rozmów, jednocześnie pracując na bazie danych klientów, produktach i usługach. Na bieżąco wprowadza aktualizacje do systemu. Niesprzyjającym i dyskomfortowym jest miejsce pracy większości telemarketerów. Call center to najczęściej wielka sala, w której stanowiska pracy są oddzielone tylko małymi ściankami. Dlatego też telemarketerzy muszą posiadać umiejętność koncentracji i mocnego skupienia uwagi na wykonywanych czynnościach. W pracy towarzyszą im nieustające rozmowy współpracowników.

Dodatkowym motywem generującym stres jest obowiązująca presja sprzedażowa. Jest to konieczność uzyskania ustalonej ilości punktów oraz wypracowania określonej ilości rozmów zakończanych sprzedażą. Nie bez znaczenia na poziom stresu ma fakt ciągłej kontroli jakości wykonywanej pracy. Wszystkie rozmowy w call center są nagrywane i monitorowane przez przełożonego.

2 komentarze

  • Avatar dla Andrzej

    Andrzej

    Człowiek szybko się wypala w tej pracy, a zmiana stanowiska jest jak wygrana w totolotka 😉

  • Avatar dla Remi77

    Remi77

    Hehe, dobrze powiedziane.

Napisz komentarz