Miejscem, w którym najczęściej możemy spotkać telemarketerów jest tak zwane Call Center, czyli dosłownie centrum telefoniczne, telemarketer Wałbrzych. W polskim ujęciu Call Center oznacza centrum obsługi telefonicznej, biuro obsługi klienta lub centrum kontaktów z klientami. Call Center jest całością elementów sprzętowych i programowych służących do obsługi klientów  za pomocą telefony. Standardowo Call Center oparte jest na trzech rozwiązaniach technologicznych: ACD – automatycznej dystrybucji połączeń, IVR – automatycznej obsługi głosowej oraz CTI – integracji systemu telekomunikacyjnego i informatycznego.

5Główne zadania Call Center dzielą się na dwa zasadnicze obszary: obsługę połączeń przychodzących i obsługę połączeń wychodzących. Połączenia przychodzące związane są zazwyczaj z następującymi zjawiskami:

  • przyjmowanie zamówień np. domy wysyłkowe, hurtownie,
  • udzielanie informacji, szczególnie na temat cen, adresów, stanu zadłużenia,
  • obsługa akcji marketingowej – na przykład udzielanie dodatkowych informacji,
  • bankowość telefoniczna,
  • wsparcie serwisowe (helpdesk) lub tzw. infolinia – wykorzystywane często przy serwisie sprzętu, oprogramowania, telefonów komórkowych,
  • przyjmowanie reklamacji i zażaleń – na przykład w biurze obsługi konsumenta,
  • obsługa umów terminowych – na przykład ubezpieczenia,
  • rezerwacje – na przykład biletów na koncert, do kina.

Z kolei, połączenia wychodzące realizowane są w celu:

  • sprawdzania adresów i danych marketingowych,
  • badania rynku i badań marketingowych,
  • sprzedaży przez telefon, poszukiwania klientów,
  • windykacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *