Telemarketer Warszawa zatrudniony w centrum obsługi telefonicznej, czyli Call Center, zgodnie z warunkami zatrudnienia i zasadami rządzącymi telemarketingiem posiada szanse na rozwój zawodowy i awans w strukturach firmy, choć szanse te zależą od wielu różnorodnych czynników, takich jak rodzaj i wielkość firmy, jej lokalizacja oraz polityka rozwojowa przedsiębiorstwa.

6Branża Call Center rozwija się w naszym kraju od kilkunastu lat, a co za tym idzie większość trenerów, kierowników i członków kadry zarządzającej rozpoczynali swoją przygodę z telemarketingiem właśnie jako zwykli konsultanci i telemarketerzy. Praca na tych stanowiskach pozwala zdobyć cenne doświadczenie zawodowe i poznać na czym polega tego typu praca, by później umieć nią odpowiednio zarządzać.

Osoby zainteresowane pracą w zawodzie telemarketera powinny wiedzieć, że wbrew powszechnym opiniom stwarza ona wiele różnorodnych możliwości rozwoju. W Call Center charakterystyczne są awanse poziome i pionowe. Awans poziomy związany jest ze zmianą stanowiska pracy w obrębie projektów lub realizowanej kampanii, a także przejście do innego działu firmy lub innego pionu sprzedaży.

Awans pionowy zarezerwowany jest dla tych telemarketerów, którzy posiadają odpowiednie predyspozycje zawodowe i niezbędne umiejętności. Po stanowisku telemarketera może przyjść kolej na lidera grupy (team leader), którego zadaniem jest bezpośredni nadzór nad pracą konsultantów, ustalanie grafików i rozwiązywanie bieżących problemów. Kolejnym szczeblem awansu jest stanowisko Supervisora, koordynatora projektów. Do jego zadań należy zarządzanie bazami danych, monitorowanie ruchu połączeń i przygotowywanie raportów. Nad Supervisorem stoi kierownik działu Call Center.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *