Komunikacja w zespole – jak robić to dobrze?
Komunikacja w zespole to absolutna podstawa w niemal każdej firmie – zarówno dużej, jak i małej. Bardzo ważne jest to, żeby przestrzegać podstawowych zasad, mówiących o tym, w jaki sposób porozumiewać się z innymi osobami. Szczegóły znajdziesz w naszym artykule.
Jako e-telemarketer na co dzień rozmawiasz nie tylko z klientami, ale również pozostałymi członkami zespołu. Bardzo ważne jest zatem to, żebyś wiedział, co możesz zrobić, żeby komunikacja przebiegała na jak najlepszym poziomie.
Komunikacja w zespole jest bardzo ważna
Przede wszystkim w trakcie rozmów z innymi osobami, skupiaj się na tym, żeby ich uważnie wysłuchać. To naprawdę bardzo ważne, ponieważ tylko w ten sposób będziesz mógł ustosunkować się odpowiednio do potrzeb poszczególnych osób.
To jednak nie wszystko, ponieważ ważne jest również to, żebyś swoje wypowiedzi formułował w sposób zwięzły i jasny. Dawaj proste i szybkie komunikaty, które na pewno zostaną zrozumiane przez pozostałe osoby.
Te same zasady dotyczą tak naprawdę komunikacji telefonicznej czy pisanej. Jeżeli porozumiewasz się ze swoim zespołem online, za pośrednictwem komunikatorów internetowych, koniecznie korzystaj ze zdań prostych, raczej unikaj tych wielokrotnie złożonych.