Kluczowe zasady prowadzenia rozmów telefonicznych
Każdy telemarketer Mielec zanim zacznie osiągać spore sukcesy w branży sprzedaży telefonicznej musi nauczyć się jak prawidłowo rozmawiać z klientem za pomocą linii telefonicznej. Rozmowa rozmowie nie jest równa, a rozmowy prowadzone w sposób uniemożliwiający zobaczenie swojego rozmówcy są o wiele trudniejsze niż te tradycyjne. Posługiwanie się telefonem, jako jednym z narzędzi do realizacji celów telemarketingowych, wymaga doskonalenia wielu cech, z których najważniejsze to:
- Umiejętność przezwyciężenia lęku i niechęci do telefonowania
- Wykonywanie rozmów w najlepszych godzinach
- Kontrolowanie treści rozmowy
- Rozumienie i doskonałość w eliminowaniu obiekcji
- Doskonała znajomość proponowanych produktów i usług własnych
- Doskonałe rozeznanie w działalności rozmówcy
- Ciągłe doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów telefonicznych
W trakcie prowadzenia wychodzącej rozmowy telefonicznej należy:
- Pamiętać o wcześniej wyznaczonych celach rozmowy i mieć ich świadomość.
- Prowadzić rozmowę z niewymuszonym lekkim uśmiechem
- Zachować kontrolę nad rozmową, zadając pytania.
- Robić notatki podczas rozmowy.
- Skupić się na rozmowie i pokazać, że słucha się uważnie rozmówcy.
- Mówić szczerze.
- Stawiać pytania otwarte pytań, by rozwijać rozmowę.
- Stawiać pytania zamknięte, aby potwierdzać informacje oraz okazywać zrozumienie.
- Okazywać entuzjazm i przyjazne nastawienie.
- Robić wrażenie osoby energicznej i przygotowanej merytorycznie.
- Dostosowywać do potrzeb rozmówcy szybkość mówienia, głośność, ton, akcent i pauzy.
- Mówić „proszę” i „dziękuję”.
- Podawać informacje w sposób jasny.
- Na koniec rozmowy podsumować ustalenia.