Kluczowe zasady prowadzenia rozmów telefonicznych

Każdy telemarketer Mielec zanim zacznie osiągać spore sukcesy w branży sprzedaży telefonicznej musi nauczyć się jak prawidłowo rozmawiać z klientem za pomocą linii telefonicznej. Rozmowa rozmowie nie jest równa, a rozmowy prowadzone w sposób uniemożliwiający zobaczenie swojego rozmówcy są o wiele trudniejsze niż te tradycyjne. Posługiwanie się telefonem, jako jednym z narzędzi do realizacji celów telemarketingowych, wymaga doskonalenia wielu cech, z których najważniejsze to:

  • Umiejętność przezwyciężenia lęku i niechęci do telefonowania
  • Wykonywanie rozmów w najlepszych godzinach
  • Kontrolowanie treści rozmowy
  • Rozumienie i doskonałość w eliminowaniu obiekcji
  • Doskonała znajomość proponowanych produktów i usług własnych
  • Doskonałe rozeznanie w działalności rozmówcy
  • Ciągłe doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów telefonicznych

W trakcie prowadzenia wychodzącej rozmowy telefonicznej należy:

  • Pamiętać o wcześniej wyznaczonych celach rozmowy i mieć ich świadomość.
  • Prowadzić rozmowę z niewymuszonym lekkim uśmiechem
  • Zachować kontrolę nad rozmową, zadając pytania.
  • Robić notatki podczas rozmowy.
  • Skupić się na rozmowie i pokazać, że  słucha się uważnie rozmówcy.
  • Mówić szczerze.
  • Stawiać pytania otwarte pytań, by rozwijać rozmowę.
  • Stawiać pytania zamknięte, aby potwierdzać informacje oraz okazywać zrozumienie.
  • Okazywać entuzjazm i przyjazne nastawienie.
  • Robić wrażenie osoby energicznej i przygotowanej merytorycznie.
  • Dostosowywać do potrzeb rozmówcy szybkość mówienia, głośność, ton, akcent i pauzy.
  • Mówić „proszę” i „dziękuję”.
  • Podawać informacje w sposób jasny.
  • Na koniec rozmowy podsumować ustalenia.

Napisz komentarz