Jak zaplanować rozmowę sprzedażową?
Praca w telemarketingu nie należy do najprostszych. Często kluczowym kryterium określającym wysokość wynagrodzenia jest efektywność (ilość zdobytych punktów czy sfinalizowanych transakcji). Dobrze zaplanowana i rozmowa sprzedażowa jest często kluczem do zwiększenia efektywności telemarketera.
Nie ma jednego skutecznego szablonu skutecznej rozmowy sprzedażowej. Dobry telemarketer przeprowadza skrupulatną analizę prezentowanej oferty oraz dostosowuje jej charakter do konkretnych potrzeb lub oczekiwań odbiorcy. Diagnoza korzyści, które niesie oferta oraz problemów, których rozwiązanie niesie to odpowiedni początek budowy rozmowy sprzedażowej.
W telemarketingu rozmowa sprzedażowa powinna opierać się na określonej strukturze i posiadać początek, rozwinięcie i zakończenie. Oparcie rozmowy o ramowy schemat pozwala ułożyć w logiczny ciąg informacje, które prezentujemy. Dzięki podzieleniu rozmowy sprzedażowej na poszczególne części telemarketer ma pewność, że nie pominie żadnej kluczowej informacji w swoim przekazie.
Równie ważnym aspektem jest wsłuchanie się w rozmówcę i dostosowanie do niego poziomu rozmowy. Osoby z wykształceniem podstawowym będzie nudził specjalistyczny język lub zbyt fachowe słownictwo. Dla innych rażącym może z kolei być zbytnia trywializacja wypowiedzi lub próby fraternizacji.
Zakończeniem pracy telemarketara powinno być podsumowanie rozmowy sprzedażowej i powinno ono prezentować najistotniejsze informacje dotyczące oferty, dzięki czemu klient ugruntowuje pełny obraz sytuacji.
M.
Telemarketerzy i tak głównie czytają ze skryptu. Nie rozumieją co się do nich mówi, tylko dalej swoje – to co wyświetla im się na komputerze.