Jak przekonać klienta do zakupu określonego produktu/usługi?
Sprzedaż przez telefon to trudny kawałek chleba. Często wiąże się z długimi i nieefektywnymi rozmowami, które sprowadzają się do odłożenia słuchawki przez potencjalnego klienta. A w końcu e-telemarketer często dostaje prowizję od sprzedanych produktów, czy też usług. Jak zatem efektywnie sprzedawać przez telefon?
E-telemarketer musi być bardzo cierpliwy, ale również rzeczowy. W trakcie rozmowy telefonicznej powinien przede wszystkim być jednak uprzejmy i musi uważnie słuchać swojego klienta. Jeżeli wyraźnie mówi on o tym, że nie potrzebuje konkretnej usługi, ponieważ już z niej korzysta, czy też doskonale wie o tym, że nie będzie tego robić – odpuść! Nie trać czasu na takie dyskusje, ponieważ takiemu klientowi bardzo trudno jest sprzedać określony produkt.
Jak sprzedawać przez telefon?
Chwytaj za to klientów, którzy nie słyszeli o danym produkcie, czy też usłudze, bądź mają niewielkie pojęcie na jej temat. Opowiadaj o tym, co sprzedajesz z zaangażowaniem. Przede wszystkim w trakcie takiej rozmowy powinieneś przekonać daną osobę do tego, że rzeczywiście potrzebuje produktu, bądź usługi.
Nie zapomnij wspomnieć również o samej firmie, którą reprezentujesz. Dzięki temu wzbudzisz zaufanie w swoim rozmówcy. Powiedz również o ewentualnym procesie zwrotu, czy też rezygnacji z usługi, ponieważ to również jest bardzo ważne dla potencjalnego klienta.