Doradza czy prześladuje? E-telemarketer w akcji

W wielu firmach, które dbają o wysoki poziom obsługi klienta potrzebni są pracownicy w roli e-telemarketera. To właśnie oni odpowiadają za ścisłą współpracę z działem sprzedaży, a także działem marketingu. Ponadto muszą oni realizować zadania promocyjne i oczywiście pozyskiwać nowe zamówienia i kontrolować ich przepływ. To te osoby budują i utrzymują trwałe relacje z klientami na powierzonym im obszarze, a także sukcesywnie obsługują nowych klientów. Nierzadko to właśnie w rękach tych osób leży też monitorowanie konkurencji. A wszystko robią w zgodzie z wewnętrznymi standardami, nie zapominając o odpowiednim raportowaniu.

To wszystko należy do bardzo odpowiedzialnych zadań. Okazuje się, że podczas pracy w tym zawodzie można nauczyć się bardzo wielu czynności, które przydadzą się także w innych branżach. Dlatego właśnie tę pracę wybierają często studenci i osoby, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową. Dzięki temu mogą się rozwijać wielokierunkowo, a ponadto zdobywać bardzo cenne doświadczenie.

W tej pracy bardzo istotna jest umiejętność planowania, a także bardzo dobra organizacja czasu pracy. Nie bez znaczenia jest także umiejętność nawiązywania otwartych, a przede wszystkim trwałych relacji z poszczególnymi klientami. Istotą w działaniach jest dynamizm oraz pasja w podejmowaniu poszczególnych działań. E-telemarketer musi być nastawiony na osiąganie wyników, to nie podlega żadnym wątpliwościom. Musi on w doskonałym stopniu posługiwać się pakietami Microsoft Office, w szczególnie programem Excell oraz Word.

Napisz komentarz