Belgowie mówią „NIE” telemarketerom

Jak podaje serwis Interia.pl coraz większa liczba Belgów jest niezadowolona z ilości telefonów odbieranych od telemarketerów. Nic dziwnego, skoro regularne połączenia z ofertami sprzedaży lub „uatrakcyjnienia” posiadanych usług nękają ich coraz częściej. Zaradni Belgowie znaleźli jednak sposób na niechcianych telemarketerów. Jakiś czas temu powstała w Internecie strona „nie dzwońcie do mnie więcej”, na której zapisało się już ponad pół miliona osób! Witryna generuje specjalny wykaz tych osób, które nie chcą otrzymywać telefonicznych ofert, informacji o promocjach czy pytań ankietowych. W sprawę nachalnych telemarketerów i sposobów na radzenie sobie z nimi zaangażował się nawet belgijski rząd.

a15Wśród osób zapisanych na stronie osób ponad połowę stanowią mieszkańcy Walonii, 11 % to Brukselczycy, a 27 % to mieszkańcy Flandrii. Zgodnie z założeniami strony, jeśli dane danej osoby i jej numer telefonu widnieją w wykazie generowanym przez stronę, osoba ta nie powinna więcej otrzymywać telefonów od telemarketerów. W praktyce sprawa wygląda nieco mniej optymistycznie, ponieważ do tej pory firmy nie musiały stosować się do życzeń klientów. Za parę miesięcy ma się to jednak zmienić.

Belgijski minister ds. konsumenckich, Kris Peeters, poinformował, że wkrótce firmy będą miały obowiązek sprawdzić rejestr osób nie życzących sobie kontaktów z telemarketerami, zanim wykonają telefon.  Przedsiębiorstwa, które nie zastosują się do nowego prawa zostaną ukarane.

Napisz komentarz