Zawód telemarketera nie należy do najłatwiejszych i mimo, że nie jest to praca wymagająca wysiłku fizycznego, to jednak pracownicy ją wykonujący narażeni są na zmęczenie psychiczne oraz fizyczne – to drugie wynika między innymi z utrzymywanej przez długi czas jednolitej pozycji ciała oraz intensywnej eksploatacji narządu mowy.

W związku z tym, aby zachować zdrowie i dobre samopoczucie, warto efektywnie wykorzystywać przerwy w pracy. Przede wszystkim należy zdawać sobie sprawę, że nam one przysługują i korzystać z nich, gdy tylko mamy taką możliwość. Pamiętajmy, że zgodnie z przepisami BHP, po każdej godzinie pracy przy komputerze przysługuje nam 5 minutowa przerwa. Dłuższą przerwę łączoną warto potraktować, jako odpoczynek. To nasz czas, aby się zrelaksować.

Nie myślmy wówczas o tym, co nas jeszcze czeka do zrobienia, nie twórzmy w myślach listy zadań do wykonania i nie rozpamiętujmy nieprzyjemnych sytuacji. Wyłączmy myślenie. Ważne, żeby zjeść pełnowartościowy posiłek, dostarczający energii i niezbędnych mikroelementów. Jeżeli mamy taką możliwość – warto wyjść na dwór, a także „rozprostować kości”, czyli wykonać kilka ćwiczeń rozluźniających mięśnie kręgosłupa i barków. To właśnie te części ciała są najczęściej narażone na urazy, wynikające z prowadzenia siedzącego trybu życia.

One comment on “Telemarketing. Jak wykorzystać przerwy w pracy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *